torsdag 3 november 2011

Dag 5 på Kreta

Idag åkte vi till Iraklio! Eftersom vi hade varit på Knossos bestämde vi oss för att gå på Knossos museumet! Tyvärr hade den mesta delen stängt men lite skoj blev det :) Sedan gick vi på stan och käkade middag. Vi åt Gyros, som är nästan som kebab fast lite godare. Det var en massa duvor runt oss, eller flygråttor som farfar kallar dem.

Det fanns en duva som bara hade ett ben, och på det benet hade den bara 2 fingrar/klor ja vad nu fåglar har.
Jag tyckte så synd om den så jag matade den jättemycket, och skrämde bort alla andra. Kanske lite taskigt, men Stumpe, som jag döpte den till, förtkänade maten!

På vägen hem köpte jag rostade mandlar. Det var inte gott! Jag var klart inte nöjd med köpet!


Tjurhuvud på museét

Lejonhuvud på museét

Dolk från museét

Fina Iraklio


Har jag glömt att nämna att de parkerar som några blinda människor här på Kreta? Det syns kanske inte så väl, men det är en gata där den blå bilen har parkerat.


Jag på stadsmuren

Det är inte jag som lämnat fotavtycken! Men det var samma storlek som jag har

Reneé och jag

Mmh, Gyros

En flygråtta

Stumpe <3

Stumpe <3

Blä för äckel!

Blä!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar