torsdag 22 mars 2012

50/50 make-up

En liten smått oseriös sminkning :) Orkade inte vara så himla seriös, men ville ändå göra den xD Och i slutet så missade jag att ta kort på när jag hade mascara på mig. Och så hade jag inga lösögonfransar :'(



1: Måla ögonbrynen och ha primer, och lägg sedan på vit ögonskugga över hela ögat.



2: Lägg på en ljus ögonskugga på ena sidan av ögat. Jag valde gult, men annan ljusare färg funkar.



3: Lägg på mörkare ögonskugga på resten av ögat, och ta en färg som funkar med den 1sta.



4: Lägg svart ögonskugga ovanför de andra färgerna. (ignorera mitt fail att jag spillde)



5: Måla med eyeliner på ögat.



6: Dra ut eyelinern i ögonvrån och vid slutet av ögat.



7: Lägg eyeliner under ögat med!

Och efter den här sista bilden tar du på dig lösögonfransar/ mer mascara.

Thats it xD
kram på er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar