lördag 31 mars 2012

Ganguro - stort inlägg

Sminkningen jag gjorde idag så tog jag inspiration av dessa 2 bilder:




Och mitt resultat blev:



Detta är egentligen en sjukt enkel sminkning xD Det krävs liksom ingen erfarenhet, bara lite mod att go wild :)


Tutorial:

1: Sätt upp håret i en "typisk" ganguro stil.



2: Lägg på foundation och puder som är för mörkt för dig, och fyll i ögonbrynen.

3: Lägg på vit ögonskugga på näsryggen, Kinderna och ögonlocken. Lägg sedan på mörkare brun ögonskugga om sidorna vid näsryggen för att skapa en bättre effekt.

4: Använd eyeliner och markera ögonen

5: Fyll i ögonen med antingen eyeliner eller mycket svart ögonskugga. Lägg även kajal i "inre ögat" (har totalt glömt bort vad det heter xD) och måla på underfransar.

6: Fyll på allt vitt 2 ggr till och ha på vitt läppstift, eller som jag, ännu mer ögonskugga.


Och som ni såg på bilderna längst upp så har jag slingor, men det är min lillasysters hårmascara.... Jag ville testa dem xD

Kram på er <3

2 kommentarer: