tisdag 24 april 2012

Nej det tycker jag inte.

Är jag dum som tycker att vissa folk inte borde dansa? Eller ju de får väl dansa, men de behöver inte lägga ut filmerna så mina ögon blöder.

Nu kanske jag verkar som världens totala bitch, men jag tycker inte det är okey att lägga ut en dans för allmän beskådning då de varken kan dansen, dansar rätt eller att det ens ser bra ut.

Visst jag kanske inte är kung att dansa själv, men jag skulle aldrig lägga ut något sådant här på internet... Det ser dåligt och slarvigt ut.

Egentligen ska man inte kritisera själv då jag några gånger lagt upp inte allför seriösa sminkningar, men då har jag åtminstone varnat er för vad som komma skall xD





Eller vad tycker ni? Värt att lägga upp? Lära sig stegen och dansen bättre först eller duger det?

Kram på er <3

7 kommentarer:

  1. Du Mikkiz - givetvis är det värt att lägga upp om hon känner att hon är stolt över det hon har lärt sig. Klart att det duger - det är bra att människor kan ha lite distans till sig själva och inte behöva ha uppnått total perfektion innan de visar upp något. Att ta lite stötta kanter med en nypa salt så att säga. Du får ju givetvis Tycka vad du vill - men det är ju inte hennes fel att du tittar på hennes dans. du kan ju välja att inte se, man kan vara rätt selektiv på internet. Om du inte tittar så slipper ju dina ögon blöda ;). Nej jag vet inte om du bara försöker skapa diskussion eller provocera men jag blev då glad av videon för jag såg en tjej som dansade och hade roligt och var nöjd med det hon gjort. Ett tips: Titta på so you think you can dance om du vill ha professionell dans MVH Mimmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej jag vill inte provocera, bara lägga in en tanke i min blogg ;) Jag vill inte se professionell dans, det är så stelt xD

      Och såklart är det bra att hon kan dansa för att hon tycker det är skoj! Man ska väl dansa för att man tycker det är skoj? Det jag försökte poängtera ut är att hon kunde lärt sig stegen rätt :) Fast om hon nu bara ville flumm-dansa, får hon såklart göra det :)

      Radera
    2. Jag håller med att det kan vara jobbigt när folk inte är så bra på att dansa eller andra saker te.x. sminkningar, hår eller andra saker, speciellt om man söker efter nått specifikt som tips eller annat och man får leta i hundra år eftersom en massa inte är så himla bra (oseriösa). Självklart ska man få lägga upp saker (videor eller bilder) oavsett men skulle vara bra om dennna personen te.x. skrev att den personen är nybörjare eller förstod att den inte har kunskap till just den saken (talang)! Sen så finns de ju dom som är stolt och tycker de är bra i det som de lägger upp på internet, och det är ju kul för dem. Men precis som att dom får lägga upp vad dem vill så får man ju också tycka vad man vill. Så kan hålla med att det kan vara rätt jobbigt ibland om man letar efter nått. Sen det där med att ögonen blöder kan jag hålla med om eftersom man blir ju så illa tvungen att titta på klippet för att se om det är bra, annars är det ju som svårt att veta om det är bra eller inte!! Men alla har rätt till sin egen åsikt och de är ju bra, man behöver inte tycka som alla andra.//Madelene

      Radera
  2. Jag håller med Mimmi!
    Herregud, med det resonemanget du ahr kan jag ju klaga på att du har en blogg för att den är så dålig så min hjärna blöder.

    Fast det är ju mitt val att läsa?

    //Matilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du Matilda, har inte du saker som du klagar på och irreterar dig på? Isånafall så säger du emot dig själv, för jag vet ingen människa som inte klagar på nån liten grej eller inte samtycker. Te.x. Mikkiz kanske gillar dans väldigt mycket och på så sätt så irreterar hon sig lättare på det än alla vi andra, på de som inte tränar nog mycket innan dom lägger ut. Precis som du har dina irretationsmoment.

      Ja just ja glömde bort att vi är i Sverige. "vi som ska vara så neutrala, och alla ska tycka likadant annars är man elak"

      Mvh från en smart individ som fattar vad du menar Mikkiz

      Radera
  3. Okey, att säga att ögonen blöder var kanske inte bästa formuleringen, men kom inte på något bättre xD

    Och ja, om jag väljer att lägga ut något så får jag väl oxå stå för att folk kommer ha olika åsikter. Om min blogg är jättedålig enligt vissa får väl dem tycka det.
    Man måste ju acceptera att folk kommer tycka att det är bra/dåligt.
    Och min åsikt om dansen är att hon kunde lärt sig den bättre innan hon la ut den.

    SvaraRadera
  4. Mikkiz du har så rätt så rätt, man måste ju se på klippet innan man vet om det är bra eller dåligt. Ja mina ögon blöder oxå har man ett genuint intresse för något så som du (och vi andra har)så ser man hur dåligt, roligt det ser ut när någon inte kan prestera 100% lägger man upp nåt sånt får man acceptera att inte alla tycker om det dom ser eller rent av skrattar åt det man ser, ha ha ha. Go Mikkiz. /Maria

    SvaraRadera