onsdag 31 oktober 2012

Är det verkligen okey???

När tycker ni att gränsen går i musikvärlden?
Många är ju kraftigt emot att göra likadana låtar, men vad sägs som att kopiera en musikvideo?

Kara är ju en k-pop grupp som är kända och gör väldigt söta videos, som tex Wanna, som kom ut 2010:




 Och nu så har en Kvinna som heter Mashael gjort en slående lik musikvideo, bara 3 min längre. Och den gjordes 2012:




Oavsett hur man vrider på det hela. Så är det samma sak.
Tjejen som är kär spionerar på killen som har en papegoja, vännen ringer till honom och han ramlar. De alla går över och totalt traschar stället.
Limmar fast tofflorna i marken.
Drar en snubbeltråd.
Har kuddkrig. osv.osv
Tills hon finner en låda med bilder på henne som han har tagit.

Jag själv tycker att det är lite skumt att göra så. Jag menar, det är UPPENBART att de har tagit inspiration/kopierat Kara. Till och med rummen liknar varandra!!!

Nä. Dålig stil tycker jag det är!!!
Vad tycker ni mina läsare??

Kram!

2 kommentarer:

  1. Sv: Ååh, vad ska du cosplaya?! Jag väntar med spänning på att mina klänningar ska komma!! Är så nervös för att jag inte ska kunna ha dom ^^

    SvaraRadera
  2. Sv: Haha jag vet inte riktigt vad det är för serie, men ska googla lite på det nu ^^ Klart vi kommer ses där!! Mig är det svårt att missa eftersom jag kommer vara på scenen under alla stora framträdanden typ, så haffa mig precis efteråt när jag går av!! Då vet man liksom vart jag är ^^

    SvaraRadera