torsdag 14 februari 2013

pinsamt, men när vi ändå bloggat idag....

..... Så kan vi blogga lite till! :D

Här får ni en bild på mig i söndags! Var ute och fikade med Janne :D hade inte peruken på mig egentligen, men ville ta bilder med den och tyckte att sminkningen passade till peruken :D




jag vet att det är toalettbilder, men det är det bästa stället i min lägenhet där jag har bra ljus!

och en till sak;
Anledningen varför jag inte har lagt upp några sminkningar eller ens några blogginlägg är pga detta:

  • Jag har extremt dålig hy just nu, så dålig att jag tänker uppsöka läkare om det. Jag har testat det mesta; lägga om min kost,  tvätta ansiktet med krämer som ska hjälpa, bara tvätta med vatten och hy-vänlig tvål osv.... Jag tycker det är väldigt jobbigt att min hy är så dålig, så de bilder som läggs upp på mitt ansikte kommer för första gångerna i min blogghistoria vara lite redigerade. Jag redigerar inget annat, bara om man ser att hyn är förtaskig.
  • Jag har ett heltidsjobb. Så jag kliver upp vid 6, jobbar hela dagen, är hemma mellan 17.30-18.00. Då är det mat som gäller och/eller duscha och oftast går jag och lägger mig väldigt tidigt, vilket resulterar i att jag inte bloggar.


Ska dock försöka bättra mig! :D Och har ni något megatips för dålig hy så skriv gärna det! Fick tips av en kompis på Finacea som hon tyckte jag skulle testa. Den som lever får väl se! :D

Kram kram <3<3<3<3

3 kommentarer:

  1. jag säger då bara: no poo!! t ex oil cleansing method, supersnällt mot huden! :)

    SvaraRadera
  2. Har man acne är det inte samma som finnar och då kan p-piller som Yasmine hjälpa eller Roaccutan som är ett ganska starkt preparat. Det är dock om man har drabbats av acne som inte går bort. Finnar kan man ha andra hjälpmedel för, men hjälps inte det så besök hudläkare så får du höra vad dem säger! :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack, ska ringa min läkare nästa vecka eller så.
      Yasmine p-piller hade ju inte suttit dåligt, men jag får ju tyvärr så som läget ser ut nu inte äta p-piller.

      kram kram<3

      Radera