söndag 20 maj 2012

HEEEEEEEEEEEEEEEJ

Jag har inte dött! Jag har bara inte bloggat ett tag xD Det har som bara inte blivit av :(
Så iallafall så tänkte jag tipsa er om både musik och serie!
Jag har börjat följa en serie som heter AKB49 Renai Kinshi Jourei!!!
För att korta ner vad den handlar om: Det är i framtiden. AKB48 har blivit så kända att de slagit alla sälj-rekord över hela jorden, så de skapar nya grupper (typish) av AKB.

Serien handlar om en kille som heter Urakawa Minoru som crossdressar som en flicka för att delta i en kvinnlig-musik-grupp audition (akb48). Det främsta målet är att hjälpa flickan han gillar, Yoshinaga Hiroko, att passera auditionen. Yoshinaga Hirokos dröm är att bli som sin favorit idol som är i akb48 gruppen. Den här auditionen är hennes sista försök, så Minoru crossdressar som Minori och deltar i auditionen för att se till att Hiroko tar sig närmare hennes dröm. Hiroko blev kvalificerad till slut, men den mest chockerande nyheten var att Minoru blev kvalificerad också. Således börjar vägen till att bli en kvinnlig idol ...


Så här får ni AKB48 Heavy rotation:


Och bilder från serien:
uppe till höger har vi Minoru/ Minori. Uppe vänster är Hiroko. Nere vänster är en tjej som är i samma grupp som heter Okabe Ai

Team Captain för A-teamet

Omslagsbilden för volym 4 :D


Anyway, Kram på er alla <3 Tack för att ni läser mig blogg <3
Jag blir alltid så glad när ni skriver kommentarer och ni gör det klart värt att blogga :D

1 kommentar: