torsdag 19 september 2013

Kneesocks cosplay progress #1

Jag ska ju cosplaya Kneesocks ifrån Panty&Stocking, och här är första delen av min progress på att göra klart den!

Första tre bilderna är vad jag använder mig för referens på Kneesocks. Figuriner brukar ju ha massa detlaljer och därför valde jag just en figurin som min bas.
Peruken är vit, men den ska jag färga ljust, LJUST blå. Det kommer i ett annat "kapitel"
Och linserna är EOS Dolly Eye Brown!


Diameter: 14, 2
Water Content: 38%
Base curve: 8.6mm
Type: 1 year disposal


 


___________________________________________________________________________

Vad jag använder mig av för denna cosplayen:

 


1: Symaskin
2: Något att dricka under cosplaymaking
3: Något att äta under cosplaymaking
4: Kneesocks skor
5: Kneesocks glasögon
6: Stayups
7: Anteckningsblock och penna
8: Små runda nitar
9: Längre spetsiga nitar
10: Fejkläder (matt)
11: Elastiskt fejkläder (lite blankare)
12: Vass tygsax
13: Små knappar
14: Större knappar
15: Kardborreband
16: Superlim
17: Nålar
18: Dragkedja
19: Lädernålar
20: Sytråd

_______________________________________________________________________________

Armbanden

(Små bilder pga bildkvaliten)



Jag mätte ut längden + 1,5/2 cm till. Bredden är ca 4 cm :) Sydde sedan fast de små kardborrebitarna. Mätte sedan ut hur långt det skulle vara mellan nitarna, och gjorde hål i lädern och satte fast nitarna. Klart! Tog ca 5 min/ armband.

_____________________________________________________________________________


Tyvärr tog jag inga progressbilder till toppen, men här kan ni iaf se hur långt jag kommit, och hur det ser ut framifrån och bak :D




Nästa del kommer när jag fortsatt på cosplayen!

Kraaam <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar