fredag 27 september 2013

Mina Kpopfavoriter just nu!

Hej Bloggen!
Idag tänkte jag göra en lista på mina 8 favorit Kpop låtar just nu! :D Lägger de inte i någon specifik ordning :)
Enjoy!


TEEN TOP - Rocking




Teen Top har aldrig någonsin varit min favorit förut. Jag tycker helt ärligt att de flesta av deras låtar är ganska dåliga. Och så släpps Rocking.... BAM! Raka vägen till favoriterna. Detta är en låt som känns lite nostalgisk på något vis. Ni vet, popen man lyssnade på när man var 13-14? Den påminner om den musiken. Fast uppgraderade versionen.


EXO - Growl




Exo är oxå en sådan kpop grupp som aldrig riktigt fastnat. Men för någon månad sen så visade Johanna (Grandmotherbarbiie) Growl, vilket både blivit en stor hit på Kpop Billboard och tagit över fansens hjärta. Jag ÄLSKAR dansen. Speciellt på refrängen :)



Brown Eyed Girls (BEG) - Kill Bill




Fyi, dansen i PSYs Gentlemen köptes upp från BEG! Om man tittar på en av deras tidigare kända låtar som heter Abracadabra kan man se Gentlemen dansen!
Den här låten däremot är suuuuper catchig. Jag nynnar på den konstant om jag lyssnat på den.


F(x) - Rum pum pum pum




 F(x) var ju en av kpop grupperna som fick mig att börja lyssna på kpop! Det var låten Nu Abo som jag fortfarande har som favorit, men deras senaste är faktiskt högre upp nu! Rum pum pum pum kom som #1 på kpop Billboard top 100 redan första veckan den släpptes. Jag förstår varför <3


DICKPUNKS - Sunglass




Dickpunks har funnit jättelänge! Eller enligt mig jättelänge. Men detta är ändå första låten jag hörde från dem på dessa 3 år som jag lyssnat på kpop. Den här låten är så underbar. Jag kan lyssna på den NONSTOP i flera timmar :D



Roy Kim - Love Love Love




Roy har varit aktiv i ca 1-2 år tror jag. Han vann en koreansk sångtävling som hette Superstar.
Han har släppt två låtar i år som jag har fastnat för, Love love love och Bom bom bom, men den här är favoriten <3

Shinhwa - This Love




Shinhwa har oxå funnits väldigt länge, de är rutinerade. Den här låten hittade jag faktiskt genom en person som hade gjort en video med Shingeki No Kyojin medlemmar som Shinhwa, där de mimade och dansade. Sjukt bra gjort <3 Detta är även en av de få killdanser som är lite feminina. De flesta danserna som killarna gör är ju hårda och tuffa, medan den här här mjuka svepande rörelser. OCH DEM HIPS! Nom <3

Henry - Trap




Jag tror att Henry är en ganska ny kpop grupp, men det jag hör det gillar jag! Trap är även en sådant låt som jag kan lyssna på i evigheter. Den har ett skönt flow och allt känns bra med låten :D


Detta var min lista för den här gången! Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar