lördag 2 november 2013

Det här med rutiner

Hej bloggen!
Tänkte bara uppdatera om min kamp mot finnarna/dåliga hyn.

Jag har börjat använda Mary Kay, och det funkar helt underbart!
Märker av (har använt i drygt 2-3 veckor nu) att jag har mindre finnar, får mindre outbreaks och hyn är allmänt bättre! Vilket känns helt underbart <3

Det finns en rutin som man ska följa, men jag har gjort min egna rutin som funkar asbra :)

Morgonen:
tvättar jag ansiktet med vatten eller inte alls beroende på hur min hy är, sedan tar jag på min dag-moisturer som har solskyddsfaktor på sig!
Ska jag sminka mig (vanligt) tar jag på mig MK foundationen ska jag sminka mig (fest/cosplay) tar jag först MK primer och sedan MK foundation.

Kvällen:
Börjar ALLTID med MK eyemakeup removern. Jag tar några droppar i handen och så gnuggar jag in det så jag blir en panda xD
Efter det tar jag lite vatten i ansiktet bara för att blöta upp liksom :) Gnuggar därefter in MK cleansern 3 in 1 som tar bort all smuts och makeup :)
Tvättar bort allt så man har baby ansikte och sedan är det dags för kvälls-moisturiser.
Sist men inte minst tar jag på min ögonkräm!

Så det är grymt mkt att hålla reda på, me det känns värt det eftersom jag vill få bättre hy och detta verkar ju uppenbart funka :)

Klart för idag och godnatt! Kraam <3

2 kommentarer:

  1. Måste prova ugh MK y u so priceyyyy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså det kostar mkt, men för min del är det värt det :D My face is gonna b so pretty <3<3

      Radera