måndag 9 juni 2014

Akbabes

Här kommer ett inlägg om AKBabes!




Lite info om AKBabes:

Vi är en grupp på 10 personer, varav vi bor i Stockholm, Göteborg och Tokyo.
Jag kände Clara, Jözz och Johanna då gruppen startades. Vissa i gruppen hade jag bara sett en gång förut, och andra visste jag knappt om. Men nu så är de en familj för mig.
Vår första Nyan Nyan var tvungen att sluta av egna anledningar, men vi har en ny Nyan nyan! Och även en Micchan. Vi har bootycamps innan konvent då alla samlas på ett och samma ställe och dansar en hel helg tillsammans!


AKBabes medlemmar:


Namn: Mikkiz/ Makeetas
Karaktär: Yuuko

Namn: Elvina/ Grimalkin
Karaktär: NyanNyan

Namn: Cornelia/ Tuffochmanlig
Karaktär: Micchan

Namn:Karolina/ Himawari
Karaktär: Acchan

Namn:Cornelia/fashionsquid
Karaktär: Takamina

Namn:Joss/ Joss V. Dirtypop
Karaktär: Mayuyu

Namn:Johanna/ Grandmotherbarbiie
Karaktär: Yukirin

Namn:Jözz/ thecarebearfag
Karaktär: Sayaka

Namn:Olivia/ Toriiko
Karaktär: Sae
Blogg: Tokyomaybe

Namn:Clara/ primadonnaqueen
Karaktär:Tomochin



Vad vi hittills gjort:

 Konvent:

-Närcon 2013
-Confusion 2013
-Japanloppisen
-Desucon frostbite (finland, vinter) 2014
-Banzaicon (Norge)
-Desucon (finland, sommar)

Och har blivit inbjudna på 4 saker till, men som jag ej får nämna just nu!

Danser:

- Aitakatta
- Heavy rotation
- River
- Beginner
- Flying get
- Kaschuusa



 

Dräkter:

1: Stridsdräkterna var de första vi gjorde! De är tagna ur animen






2: Beginner dräkterna. Dräkterna är tagna från musikvideon på beginner från de riktiga AKB48.




 3: Sportdräkterna. Topparna gjorda av Sae för japanloppisen!



4: De svart-röda dräkterna. Gjorda utifrån ett AKB48 uppträdande.




5: De rosa/blå dräkterna. Gjorda utifrån ett AKB48 uppträdande.




Det går inte ens att beskriva hur mycket jag älskar vårat arbete! Det här är ett av de roligaste sakerna jag gjort i hela mitt liv och det fortsätter bara att bli bättre!

Kram på er alla <3


Bilder tagna från:
Akbabes0048 (tumblr)
Akbabes0048 (facebook)
Niew Photography

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar